hot,hot,hot - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Janneke & Annet Terwel - WaarBenJij.nu hot,hot,hot - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Janneke & Annet Terwel - WaarBenJij.nu

hot,hot,hot

Door: janneke & Annet

Blijf op de hoogte en volg Janneke & Annet

27 December 2011 | Senegal, Dakar

Lieve allemaal,

De kerstdagen in Senegal hebben wij als zeer bijzonder ervaren, in de middag zijn wij bij de familie van Cheick geweest en hebben daar kennis mogen maken met zijn familie en het het echte Senegalese wonen, veel mensen in klein huis van oma van 83 tot heeeeel veel kleine kinderen.
Hier zorgt iedereen voor elkaar voed elkaars kinderen op en in het bijzonder de zorgen voor oma.
Wat waren ze blij met de kadootjes van Annet en mij. Meteen werden ze uitgepakt en wij moesten ze in het haar bij iedereen doen.
Als dank mochten Annet en ik mee eten maar Cheikh rade ons dat af in verband met ziek worden door hun bereiding van het eten.
S; avonds zijn we naar het kerst feest in de disco geweest waar we kennis hebben gemaakt met een zeer beroemde zanger en band.Om 4uur stopte ze gingen de lichten aan en was iedereen binnen 2 min. eruit. Drinken doen ze niet dat is te kostbaar. We hebben hele leuke nacht gehad en om 06.30 lagen we in bed.
2e kerstdag hebben we voor het eerst djembee gespeeld op het strand. Het was een super ervaring hier heeft Annet maanden op gewacht en naar toe geleefd. S middags hebben we volgens traditie een schaap uitgzocht laten slachten hier ,mochten we overal bij zijn en foto s maken.
Het was verschrikkelijk om te zien maar bijzonder om te ervaren hoe het hier gaat en hoe je aan je verse vlees komt.
We hebben rijst met sate gegeten en als toetje s avonds laat lach dit is een soort griesmeel met turkse youghurt en heeeeeeeeeeel veel suiker.
Vanmorgen weer ontbeten met ei en ui maar dan nederlands hihihi dus niet vet.
Daarna het strand op gegaan met djembees en dik 2.5uur les van Badoe broer van Cheikh samen met Cheikh. Ook ik kon niet onder de les uit komen en heb mee gespeeld het was erg leuk en ging best goed.
Nu even tijd voor ons zelf en dus jullie even een berichtje vanuit het zonnige Senegal te sturen.
We kunnen ons niet voorstellen dat jullie in nederland naar het nieuwe jaar toe leven. Hier merk je niets van tijd en datum.
Er is zo veel dat we jullie willen vertellen maar te weinig tijd om alles op te schrijven.
We willen jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie lieve reacties dat doet ons heeeeeeeeel goed. We vinden het heel erg leuk om te lezen.
Nu gaan we Sabar spelen een soort Djembee maar dan met 1stok en 1 hand.
Fijne avond en we zullen jullie gauw weer een berichtje proberen te schrijven.
Hele dikke knuffel en veel liefs Annet en Janneke Goed GOAN

• 27 December 2011 - 18:41

Ada:

meiden,geweldig dat jullie het zo naar de zin hebben

have fun,take care
    liefs,ada

• 27 December 2011 - 18:42

Mama Ria:

waren jullie in de rimboe, om dat schaap te vangen of werd dat voor jullie gedaan. jullie zijn mijn helden.ben trots op jullie.
    mooi verslag en ben razend benieuwd naar de foto's [ ik sla wel over wat te bloederig is haha]
    we kijken top 2000 a gogo helemaal onze ouwel...muziek heerlijk.
    we hebben geprobeerd om te bellen maar hebben geen bereik. proberen nog wel een keer.
    voor vanavond slaap lekker en oat moan knuf mam

• 27 December 2011 - 19:07

Diny En Jan Zomer:

Leuk dat jullie het zo naar je zin hebben.Wel een heel andere cultuur en gewoontes. Maak er zoveel mogelijk van mee, want je doet dit misschien nooit weer. We wenden iedereen een heel goede jaarwisseling en een voorspoedig 2012.
    GENIET ERVAN.

• 27 December 2011 - 19:39

Yvonne:

Afrika is genieten of niet dan!Ik heb het wel gezegd Annet!de hitte is ook anders of niet?geen last van allerlei muggen?
    Heel herkenbaar om te lezen,vooral wat jullie eten!

Intussen eet ik gewoon weet zuurkool met een Hema rookworst,wat ook lekker is!
    Groetjes en veeeeeel plezier!

• 27 December 2011 - 20:20

Evert:

he wat een verhaal meiden. that's live
    als jullie terug zijn wil ik alles horen en zien haha. op het strand Djembee spelen is wel heel bijzonder. hier ook niet koud hoor 10 graden en beetje uitbuiken van alle kerstkransen en zo.
    en ja hoor de oliebollen staan al weer klaar hier. wij leven op de klok en jullie op donker en licht denk ik
    heel gaaf jullie te lezen wacht weer op het volgende verhaal en/of foto's.
    maar geen haast het kom wel goe jonge. prima. geniet van alles en maakt er wat moois van samen.
    groetjes en knuffels van mij

• 27 December 2011 - 21:03

Francisca:

heey hotties

wat weer een leuk en lang verslag

en zo te lezen hebben jullie weer lekker gegeten.

ik ben trots op jullie.

knuffels cis

• 28 December 2011 - 12:43

Erik:

He slagwerkers!!
    de vingertopjes al schraal geslagen!!
    mooi versleg, wanneer ik het lees probeer ik me er een voorstelling bij te geven.
    maar dat dat zal waarschijlijk verre van werkelijkheid zijn.
    t'jee man, jullie leven daar als koningen lijkt wel, nog f je zou niet meer terug willen.
    maar fijn om te horen dat jullie je zo vermaken, en vind het stoor dat jullie dit heben doorgepakt.
    kan niet wachten om de foto's te bekijken.
    geniet er nog maar lekker van, ik wacht het volgende verslag weer af.
    groetjes xxx

• 28 December 2011 - 16:36

Anita De Goede:

Lieve dames,
    Wat bijzonder om alles te lezen van jullie reis! Annet, ik zie je genieten op de foto's! Lieve schat hier heb je zo lang naar uitgekeken!! Geniet maar fijn en nog heel veel plezier samen! Een hele dikke kus van je collega Anita

• 28 December 2011 - 17:18

Ina (die Van Willem!:

He dag meiden,
    Wat een bijzondere vakantie beleven jullie. Dit is wel even wat anders dan we hier gewend zijn.
    Geniet er lekker van, kunnen jullie 's nachts wel slapen na zoveel indrukken.
    Nou ja dat halen jullie thuis maar weer in.
    Veel plezier nog, we zullen een oliebolletje voor jullie bewaren!!

Dikke kus van Willem, Roeleke en natuurlijk de liefste tante van de heeeeeele wereld.
    Doeg.

• 28 December 2011 - 18:57

Christa:

Hallo meiden

Een hele anderen kerstviering zo.
    Goed te lezen dat het jullie goed gaat.
    Geniet ervan.

Liefs Christa

• 29 December 2011 - 08:52

Ina Jansen Te Ens:

Hoi meiden we volge. jullie op de voet wat een belevenis groeten van ina de jongers en willy

• 29 December 2011 - 08:53

Ina Jansen Te Ens:

• 29 December 2011 - 15:42

Gerrianne:

Hey meiden

Leuk hoor om te lezen....geniet er van...!!!!!

• 29 December 2011 - 16:59

HenrietteO:

hallo Janneke en Annet
    Wat heerlijk om te zien dat jullie daar zo genieten. Doe dat vooral nog even door en kom met allerlei mooie verhalen terug. Ik kijk er nu al naar uit!!

• 29 December 2011 - 18:54

Pulletje Bier:

Leuk dat jullie het nog zo goed hebben daar in Afrika. Gaan jullie nog oliebollen bakken of zo iets? Er liggen daar kokosnoten als voorbeeld. Verder is het hier knudde met het weer. Net geen Senegal. Met oma gaat alles goed. Jullie moeten de groeten van haar hebben. Gooi ook eens een lijntje uit op het strand, misschien kun je er een grote haai vangen.

• 30 December 2011 - 11:48

Geja:

Wat leuk om jullie verslagen te lezen en fijn dat jullie het naar jullie zin hebben!
    Annet ,ik hoor je verhalen wel als je weer terug bent.
    Ik wens jullie nog veel plezier daar en een gelukkig 2012

• 30 December 2011 - 21:15

Louise:

Hallo meisjes!
    Leuk om jullie verhaaltjes te lezen en dat jullie het zo fijn hebben.
    Wel ff wat anders dan het natte Ned.
    Dus heerlijk genieten!
    Nog veel plezier!